علــم +تجــربه +سرمــایه+کــارگزار»» بــازار

علم (Science): این‌حلقه از زنجیره موفقیت را می‌توان از کتاب‌ها،مجلات،نشریات علمی،فضای وب و… را بدست آورد . اما سوال اصلی اینجاست آیا همه این علوم موجود به درد یک معامله‌گر می‌خورند؟ علوم مورد نیاز کجا در دسترس است ؟ذی نفعان انتشار این علوم چه کسانی هستند؟ ایا علوم منتشره کاربردی هستند؟ قطعا جواب دقیق سوالات بالا را باید افراد خبره و صاحب تجربه به شما بدهند و دلیل اصلی نگارش این کتاب همین است.

 

تجربه ( Experience)

اکثر کارگزاران داخلی و بین المللی شرایطی را فراهم کرده اند که معامله گران مبتدی ابتدا بتوانند به‌صورت (Demo) امکان تمرین و معامله را بدون سرمایه و ضرر را داشته باشند. تا با

 

آمادگی بیشتر وارد بازارهای واقعی یا(Real )شوند. در این مرحله نیز حضور یک شخص خبره و فنی لازم است .

 

سرمایه اولیه( Investment):

بحث علم بهتر است یا ثروت همیشه چالش برانگیز بوده است و نظریات متفاوتی ابراز می‌شود ولی آنچه در بازارهای مالی عیان است بدون داشتن علم هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد و چه بسا منجر به ضررهای هنگفت نیز خواهد شد .در بازارهای مالی در صورتی‌که شما از علم و تخصص کافی برخوردار باشید می‌توانید به سودهای منطقی و معقول دست پیدا کنید .

نکته: از وارد کردن سرمایه‌های اصلی زندگی به بازارهای مالی خودداری شود.

نکته: اعتقاد اکثر تحلیل‌گران و معامله گران این است که بازارهای مالی دیگر تحمل افراد بی‌سواد(سواد تحلیل‌گری) را ندارند.

 

کارگزار(Broker):

کارگزار واسطه‌ای است که عملا بدون وجود آن امکان انجام معاملات وجود ندارد .چراکه این دلالان همیشه خریداران و فروشندگان را رصد کرده و معاملات را انجام می دهند. در بازارهای مالی داخلی کارمزدهایی در هنگام خرید وفروش دریافت می‌شود ودر بازارهای مالی بین المللی به ازای هر معامله و حجم معاملات کارمزدی به‌نام (spread) ازمعامله گران دریافت می‌شود .

 

برای شروع به معاملات در بورس داخلی ابتدا باید یک کارگزار با خدمات مناسب را انتخاب نمود و سپس درخواست یک کد بورسی به آن کارگزار داده شود.عموما کد بورسی از 3 حرف اول فامیل ویک عدد 5 رقمی تشکیل شده است. دربازارهای مالی داخلی معاملات به دو صورت تحت وب وتحت نرم افزار انجام می شود.

برای معاملات در بازارهای مالی بین المللی‌یک کارگزاردارای تاییده های بین المللی[1] (مخصوصا بانکهای معتبر )را انتخاب کرده و بعد از واریز وجه به طرق مختلف اجازه انجام معاملات داده می‌شود.

نکته: نرم افزار اکثر کارگزاران متاتریدر می‌باشد و توضیحات در فصول آینده نیز بر اساس این پلتفرم معاملاتی خواهد بود .

 

 

[1] -هشدار:لازم به ذکراست در انتخاب کارگزارهای بین المللی بدلیل بعضی محدودیتها نهایت دقت لازم را به خرج دهید .

در این زمینه حتما با افراد خبره مشورت کنید وکارگزارانی راانتخاب کنید که با سابقه ودارای حسن شهرت هستند.